Tagi

, ,

Zauważyłam, że wiele osób prezentuje swoje stosiki z domowych biblioteczek, to i ja połasiłam się na zaprezentowanie najnowszych pozycji, zakupionych w szale wakacyjnych wyprzedaży księgarskich – Weltbild i Matras wyraźnie mnie w tym roku rozpieszczają 😀

Najświeższe nabytki, jeszcze nieczytane – zaczynając od lewej strony:

Kate Morton The House at Riverton i The Forgotten Garden – nigdy nie czytałam niczego tej autorki i zachęcona pozytywnymi opiniami oraz ciekawymi opisami fabuły postanowiłam przeszukać allegro i o to znalazłam jej pierwsze dwie publikacje w oryginale po 6 złotych każda. Stwierdziłam, że zbrodnią byłoby nie skorzystać z takiej okazji – utrwalając przy tym angielski 😀

Sue Monk Kidd Sekretne życie pszczół– ukochana literatura southern oraz jedna z tych książek,  po które sięgnęłam z powodu filmu, który niezwykle przypadł mi do gustu 😀

Katie Hickman Brylant Pindara – niedawno przeczytałam Drzwi do ptaszarni, które mnie zachwyciły świetnym przygotowaniem historyczno-kulturowym autorki do tematu oraz pięknym językiem. Jestem ciekawa jak wygląda kontynuacja losów kupca Pindara.

John Boyne W cieniu Pałacu Zimowego – nie czytałam jeszcze Chłopca w pasiastej piżamie, ale uwielbiam wszystko, co jest związane z historią cara Mikołaja II oraz czasami przemian kulturowych XIX i początku XX wieku – dlatego ten tytuł przykuł moją uwagę.

Dario Castagno Za dużo słońca w Toskanii– prezent urodzinowy od moich przyjaciółek pokazujący jak dobrze mnie znają. Uwielbiam humorystyczne opowieści powstałe z obserwacji ludzi i życia, szczególnie na południu Europy (jestem wielką fanką Petera Mayle). Zaś ta pozycja ma opowiadać o turystach widzianych oczyma mieszkańca tego terenu, którzy zachłyśnięci wyidealizowaną wizją Toskanii wyruszają na jej wakacyjny podbój.

Frances Mayes Codzienność w Toskanii– pozycja znaleziona w antykwariacie przez Siostrę i idealnie uzupełniająca moją kolekcję z zakresu notatników ze słodkiej emigracji.

Henryk Sienkiewicz Listy z podróży do Ameryki – książka znaleziona w biblioteczce rodziców, do której zachęciła mnie psiapsióła. Nie należę do fanek Sienkiewicza, jednak po przekartkowaniu kilku rozdziałów myślę, że może się to w jakimś stopniu zmienić 🙂

Amanda Pressner, Holly C. Corbett, Jennifer Baggett Dziewczyny w podróży– trzy przyjaciółki rzucają wszystko i postanawiają wyruszyć w roczną podróż po czterech kontynentach – książka autobiograficzna – zobaczyłam ją w katalogu Świata Książki i wiedziałam, że muszę to mieć! 😀

Anna Przedpełska-Trzeciakowska Na plebanii w Haworth – zakup planowany od dłuższego czasu. Zawsze byłam ciekawa w jakim świecie wychowywały się siostry Bronte i jaka naprawdę była ich historia. Zakup z Weltbild’u w promocji milion książek za 9,90 😀

Anne Fortier Julia – książka Siostry – ona wyjechała na trzy miesiące, a ja zaopiekowałam się jednym z jej najświeższych nabytków (również z promocji Weltbild’u ) 😀

Maria Rodziewiczówna Joan. VIII 1-12 i Błękitni– zawsze byłam ciekawa książek napisanych przez polskie autorki przełomu XIX i XX wieku, ale nieznanych ze szkolnych lektur. Na te dwie pozycje natrafiłam przez czysty przypadek na promocji w Matrasie – nie można odmówić cenie 6,90 – szczególnie na nowej książce 😀

Gabriela Zapolska Sezonowa miłość – nabytek z tej samej promocji, co powyższe dwa tytuły oraz z tych samych pobudek 😀

A tutaj trzy tytuły właśnie czytane:

Beth Hoffman Lato w Savannah– kolejny nabytek z kręgu southern. Wylicytowałam ją na allegro prawie zapominając, że w ogóle w licytacji brałam udział. Mimo to zakup bardzo cieszący moje oko 😀

Peter Prange Ostatni harem – książka kupiona na fali Drzwi do ptaszarni. Haremy od zawsze fascynowały europejczyków i dostęp do nich, nawet w takiej formie, jest przeżyciem niezwykle interesującym 🙂

Mark Barber, Wojciech Orliński Legendy miejskie – legend miejskich nasłuchałam się w dziecięcych czasach przy ogniskach oraz na piżamowych imprezach. Potem spotkałam się z nimi ponownie na studiach na zajęciach z folkloru i znów całkiem niedawno na spotkaniu ze znajomymi, którzy sypali tymi historiami jak z rękawa – gdy zatem ten tytuł spojrzał na mnie z półki w księgarni wiedziałam, że muszę go mieć 😀 Interesujące kompendium najpopularniejszych legend 🙂

Termin stosiku: wrzesień 2012 😀

To przerażające, gdy człowiek sobie uświadamia ile jest niesamowitych pozycji, które chciałby przeczytać, a ile w między czasie zostanie wydanych – tak dużo książek do przeczytania, a tak mało czasu 😀

