Tagi

Słońce radośnie rozświetliło świat, ptaki się rozćwierkotały i od razu zapragnęłam spróbować czegoś nowego i (jak się okazało w moim wykonaniu) ekstremalnego 😛

Świetnie radząc sobie z wypiekami, postanowiłam podszkolić swoje umiejętności kulinarne (stojące w wyraźniej opozycji do tych pierwszych). Już kilka dni temu moją uwagę przykuła (wspaniale wyglądająca na zdjęciu w jednym z kobiecych magazynów) tarta szpinakowa. Nie mogąc się jej oprzeć zakasałam rękawy, zmodyfikowałam przepis na swoje potrzeby, wywołałam mały pożar podpalając łapkę do garnków i sprawiłam, że moje pierwsze (do tego kupne) ciasto francuskie wyrosło niczym kopiec Kościuszki. Z tego zaś iście apokaliptycznego obrazu wyszedł całkiem dobry obiad, którego rezultatem zapragnęłam się z Wami podzielić 😀

TARTA SZPINAKOWA

Ciasto:  szklanka mąki, 1/3 kostki masła lub margaryny, 150 g twarogu, jajko, sól – innym rozwiązaniem, za którym sama poszłam jest kupienie gotowego mrożonego ciasta kruchego lub francuskiego 😉

Farsz: paczka mrożonego szpinaku (polecam z Lidla z dodatkiem śmietany), 100g sera feta i parmezanu (potartego), 2 pomidory, 1/2 szklanki kremówki lub (dla osób bardziej fit) śmietany 18%, od 3 do 5 jajek, 2 ząbki czosnku, średnia cebula, sól, pieprz, gałka muszkatołowa.

Przygotowanie ciasta: masło posiekaj z mąką, dodaj twaróg, jajko, szczyptę soli. Szybko zagnieć ciasto i włóż je na godzinę do lodówki, potem cienko rozwałkuj. Formę do tarty wysmaruj masłem/margaryną i wyklej ciastem. Nakłuj widelcem i wstaw do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na 30 minut.

Przygotowanie farszu: rozmroź szpinak, odsączając nadmiar wody, jeśli wybrałeś/łaś liściasty. Na maśle/margarynie zeszklij posiekaną cebulę i czosnek. Dodaj szpinak, przypraw dobrze solą, pieprzem i świeżo startą gałką muszkatołową. Smaż ok. 4 minuty, co jakiś czas mieszając. Potem przełóż masę szpinakową na ciasto. Wokół brzegów tarty ułóż pokrojone w plastry pomidory, oprószając je solą i pieprzem. Na środku zaś ułóż pokrojoną fetę, a całość posyp parmezanem. Jajka zmiksuj ze śmietanką, doprawiając solą, pieprzem i gałką muszkatołową. Zalej nimi farsz i wstaw do piekarnika na ok. 35 minut w temperaturze 180 stopni 🙂

Smacznego!

IMG_3215

