Tagi

, ,

Ostatnimi czasy chodziła za mną potrzeba spróbowania czegoś nowego, a że pogoda za oknem iście śródziemnomorska, postanowiłam stworzyć coś we włoskim duchu. Ta myśl idealne zbiegła się z moim drugim planem, by upiec coś wytrawnego na śniadanie. Przejrzałam zatem zawartość lodówki, przerobiłam przepis na słodkie muffinki i tak powstały moje włoskie babeczki 🙂

BABECZKI PO WŁOSKU

(przepis na 12 foremek)

Składniki: 1,5 szklanki mąki, łyżeczka proszku do pieczenia, 1/2 kostki masła lub margaryny, 2 jajka, szklanka jogurtu, łyżka oliwy z oliwek, łyżeczka soli, oliwki, ok. 8 suszonych pomidorów, bazylia.

Przygotowanie: w jednej misce wymieszać suche składniki, w drugiej połączyć jajka z roztopionym i ostudzonym masłem oraz jogurtem. Następnie połączyć płynne składniki z suchymi, dodać łyżkę oliwy i ponownie wymieszać. Pomidory oraz oliwki pokroić i dodać do ciasta – kilka oliwek można wrzucić w całości. Na koniec doprawić według uznania bazylią, wymieszać dokładnie i wyłożyć ciasto na 2/3 wysokości foremek. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec przez ok. 25-30 minut.

Babeczki można podawać z sosem np. czosnkowym.

Smacznego! 🙂

IMG_3259

 

