Tagi

,

Oj długo mnie na blogu nie było… Tak długo, że zdążyli zmienić wygląd kokpitu! 😀 Ale obiecuję solenną poprawę! Papierowa Droga nie zostanie porzucona i nie zarośnie chwastami! Wręcz przeciwnie – po długiej przerwie pojawi się wreszcie kolejny artykuł z serii W poszukiwaniu dobrej literatury popularnej 😉 Nim jednak wyruszymy w sentymentalny rejs po wodach La Belle Époque, zapraszam Was do mojej magicznej kuchni 😉 A przed daleką podróżą zawsze warto się posilić – tym razem serwuję tort warzywny 😉

TORT WARZYWNY

Składniki: 3 łyżki oliwy z oliwek, średnia cebula, 240 g pieczarek, spora cukinia, 2 czerwone papryki, duża brokuła, 240 g serka kremowego, 6 dużych jajek, 1/4 szklanki jogurtu greckiego, 2 ząbki czosnku, 3 łyżki posiekanej, świeżej bazylii, 1/2 łyżeczki soli, 1/2 łyżeczki pieprzu, 2 szklanki świeżo startego sera (ja dałam edamski).

Przygotowanie: cebulę, pieczarki, cukinię i paprykę kroimy na plasterki i podsmażamy na oliwie. Kiedy puszczą sok, dodajemy brokuły pokrojone na mniejsze kawałki i dusimy przez ok. 10 minut.

W dużej misce miksujemy serek na gładką masę, dodajemy jajka, potem jogurt, zmiażdżony czosnek, bazylię i przyprawy, za każdym razem mieszając do połączenia się składników. Następnie dodajemy odcedzone warzywa, a na końcu ser i wszystko dokładnie mieszamy. Wlewamy do formy wysmarowanej tłuszczem i wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez 1h20min – 1h30min – aż wszystko się zetnie. Po upieczeniu wyciągamy z piekarnika i studzimy ok. 10 minut. Po tym czasie jest gotowy do podania – można również jeść na zimno 😉

Przepis na tort warzywny zaczerpnęłam z: http://bit.ly/ZKbm9u

Do tortu pasuje sos czosnkowy – ja swój robiłam trochę na oko 😉

SOS JOGURTOWY Z CZOSNKIEM

Składniki: jogurt grecki, jogurt naturalny, oliwa z oliwek, sól, pieprz, 1-2 ząbki czosnku, posiekana, świeża bazylia.

Przygotowanie: Proporcje zależą oczywiście od tego, ile sosu chcemy uzyskać – więc w praktyce mieszamy wszystko na oko 😉 Do jogurtu greckiego, dodajemy 1/2 kubeczka jogurtu naturalnego, 2-3 łyżeczki oliwy i wszystko mieszamy. Potem dodajemy ok. 1 łyżki posiekanej bazylii, zmiażdżony czosnek, sól oraz pieprz do smaku i za każdym razem mieszamy do połączenia składników. Sos można przechowywać w lodówce 🙂

Smacznego! 😀

IMG_3378 IMG_3381

