Tagi

, , , , ,

Ziarnko do ziarnka i zbierze się miarka. Nie wiem jak to się stało, ale wraz ze wzrostem temperatury niespodziewanie wzrosła liczba książek w mojej biblioteczce – zatem nadszedł czas, by je Wam przedstawić 😉

IMG_3601Jo Nesbø Czerwone gardło, Trzeci klucz – Orzeźwiający powiew chłodu znad norweskich fiordów. Pierwszy i drugi tom Trylogii z Oslo czeka na mojej półce na chłodniejsze dni, idealne dla dobrych kryminałów. Z Nesbø poznałam się na początku tego roku za sprawą książki Pierwszy śnieg i kupił mnie od pierwszej strony! Zatem z przyjemnością czekam na nadejście jesiennej atmosfery, gdy sięgnę po jego kolejne pozycje przy kubku parującej herbaty 😉

Nora Roberts Noc na bagnach Luizjany – Southern i to już powinno wiele tłumaczyć 😉 Wszystko, co rozgrywa się na amerykańskim południu musi prędzej, czy później przejść przez  moje dłonie. Dodatkowo będzie to moje pierwsze spotkanie z Norą Roberts, którego jestem bardzo ciekawa 🙂

Anna Trojan Jak makiem zasiał – XIX wiek i atmosfera rodem z angielskich powieści grozy – czyli to, co tygryski lubią najbardziej 😉 Kolejna pozycja, czekająca na jesienne dni. Pojawiła się w mojej biblioteczce za sprawą miqaisonfire i jestem za nią bardzo wdzięczna 🙂

Fannie Flagg Wciąż o tobie śnię – Chodzą słuchy, że pani Flagg wielką pisarką southern jest! Niestety nie miałam do tej pory okazji przeczytać żadnej z jej pozycji – jednak miałam niezwykłą przyjemność zobaczyć Smażone zielone pomidory i to za ich sprawą nie zawahałam się ani chwili, widząc powyższą książkę za 6,90 zł w jednym z supermarketów 😉 W taki właśnie sposób moja kolekcja pozycji southern permanentnie się powiększa 😀

Marcel Pagnol Czas tajemnic – Nabytek ze Skupu taniej książki na Grodzkiej w Krakowie 😉 Jakiś czas temu złapałam na Ale Kino! Córkę studniarza i znów sobie przypomniałam o istnieniu Pagnola oraz o tym, że zawsze chciałam jego wspomnienia przeczytać. Teraz wystarczy zdobyć jeszcze pierwszą część i zabieram się za lekturę – ktoś ma może Chwałę mojego ojca. Zamek mojej matki na zbyciu? 😛

Dorota Ponińska Podróż po miłość. Emilia – Nigdy, ale to przenigdy nie nazywajcie swoich książek tytułami w stylu tanich romansów – to niestety zraża czytelników 😛 Książka – pomimo swojego kiczowatego tytułu – zapowiada się ciekawie. Jest do debiut opowiadający historię młodej Polki, która poszukując swojego ojca, trafia do Osmańskiego Imperium i poznaje orientalny świat Turcji XIX wieku. Moje klimaty 😉

Laura Esquivel Przepiórki w płatkach róż – Kupiona przez czysty przypadek, czeka jako pierwsza w kolejce do przeczytania. Nim kurier zdążył zadzwonić do drzwi – ja nasłuchałam się na jej temat tyle dobrego, że już nie potrafię się doczekać, kiedy po nią sięgnę 😉 Podobno magiczny realizm w wydaniu Ameryki Łacińskiej jest najlepszy 😉

Philippa Gregory Odmieniec – Kolejny debiut na mojej półce. O pani Gregory słyszałam wiele, ale niczego nie czytałam. Dzięki tej książce z wymiany sytuacja ulegnie wkrótce zmianie 😉

Fred E. Basten Max Factor. Człowiek, który dał kobiecie nową twarz – I tutaj zaczyna się lista trzech wielkich zdobyczy z wydawnictwa Znak, których już od dawna wypatrywałam i w końcu udało mi się je dostać w zniżkowym pakiecie 😀 Max Factora przedstawiać nie muszę – wielki człowiek z Łodzi, który zmienił oblicze kobiet na całym świecie i znacząco wpłynął na kinematografię. Zacieram dłonie na myśl o tej biografii 😀

Anne Sebba Ta kobieta. Wallis Simpson – Nie będę ukrywała, że rodzina królewska Wielkiej Brytanii mnie nie fascynuje – zwłaszcza jej losy od czasów panowania królowej Wiktorii. Historia Wallis Simpson jest mi jednak znana pobieżnie i tylko z jednej perspektywy – dlatego z przyjemnością zanurzę się w tej pozycji 😉

Colin Campbell Królowa. Nieznana historia Elżbiety Bowes-Lyon – Ledwo dowiedziałam się, że książka ma ujrzeć światło dzienne, a już wiedziałam, że MUSZĘ ją zdobyć! 😀 Niestety gdy tylko pojawiła się w domu, została skradziona przez moją mamę i teraz ze zniecierpliwieniem czekam, aż ją skończy. Postać Królowej Matki zawsze wydawała mi się fascynująca – była to kobieta niezwykła, która wiele widziała, a dodatkowo posiadała intrygującą osobowość. Do tego dwukrotnie odrzuciła oświadczyny Alberta, nim w końcu zgodziła się za niego wyjść, a to świadczy, że miała charakterek 😉

