Tagi

,

Kolejny stosik! Tym razem pojawił się niespodziewanie, gdyż nie był w ogóle planowany. Jednak tak już u mnie bywa z książkami, że wprowadzają się do domu bez mojej kontroli 😛

IMG_5093Ildefonso Falcones Katedra w Barcelonie – tę pozycję od dawna próbowałam namierzyć i w końcu się udało. Słyszałam, że jest podobna stylem do historycznych książek Kena Folletta i dlatego myślę, że świetnie się sprawdzi w długie zimowe wieczory 😉

Jane Austenová Pýcha a předsudek – pamiątka z wakacji w Pradze 😉 Zainspirowana pomysłem zbierania (przez moją gospodynię z Pragi) ulubionej książki w zagranicznych wydaniach, postanowiłam wybrać jedną z ukochanych lektur i zrobić to samo. Tak zakupiłam czeską wersję Dumy i uprzedzenia – może pewnego dnia nawet ją przeczytam 😉

Alexander McCalll Smith 44 Scotland Street, Opowieści przy kawie, Miłość buja nad Szkocją, Świat według Bertiego – pamiętacie, jak pewien czas temu pisałam o Mieć siedem lat? Książka kupiła mnie od pierwszych stron, bawiąc historiami o mieszkańcach jednej z edynburskich kamienic 🙂 Postanowiłam skompletować całą serię i zadanie to prawie w całości udało mi się zrealizować w ciągu ostatniego miesiąca, przez czyste przypadki – wyprzedaż w Matrasie, wizyta w antykwariacie i wymiany na Lubimy Czytać 😉 Te zbiegi okoliczności dowiodły, że dla chcącego nie ma nic trudnego – wystarczy skupić się na celu 😉

Philippa Gregory Władczyni rzek – kolejna pozycja z wymiany 😉 Jakiś czas temu zobaczyłam serial Biała królowa, będący ekranizacją trzech książek Gregory dotyczących wojny dwóch róż. Na fali zainteresowania tą produkcją postanowiłam sięgnąć po tom, od którego zaczyna się cała saga i w końcu przekonać się, na czym polega fenomen tej pisarki 🙂

Przeraża mnie prawda tkwiąca w słowach: tak wiele książek, tak mało czasu – idealnie pokrywa się z drugą: tak wiele miejsc do zobaczenia, a tak mało czasu. Zatem lepiej go nie trwonić na głupoty i ruszać do działania ;P

